Mohutná a široká záda utváří vizuální dojem vaší postavy. Protože zádové svaly dosahují většího objemu, než svalstvo na přední straně vašeho těla, jejich rozvoj klíčový pro váš celkový vzhled. Ať už patříte mezi pravidelné cvičence nebo jen rekreační návštěvníky posilovny, měli byste mít na paměti, že rozvoj zádových svalů může zlepšit celkový dojem z vaší postavy i vaši sílu. V následujícím článku se podíváme na nejlepší cviky se zacílením na záda, které je možné v posilovně provádět.

Shyb

Málokterý cvik s vlastní vahou nabízí takový potenciál pro svalový rozvoj jako shyb. Přitahování vlastního těla k hrazdě je výborným způsobem jak komplexně zacílit nejen na zádové svaly, ale na téměř všechny partie vrchní části těla. Pomocí různých úchopů a stylů pohybu pak můžete záběr výrazně měnit, takže se shyby si v tréninku vystačíte opravdu na dlouhou dobu.

Mrtvý tah

Jeden z nejzákladnějších cviků s činkou. Zvedání činky ze země k pasu podobně jako shyb zapojuje hned několik svalových skupin najednou. Nejvíce jsou u mrtvých tahů zapojeny spodní záda, ale bez zatížení neodcházejí ani svalové skupiny na vršku těla. Mrtvé tahy vám umožní zvedat velmi vysoké váhy, které jsou základem pro růst vašich svalů, vždy však mějte na paměti, že správná technika je u jejich provedení naprosto nezbytná.

Hyperextenze

Dalším výborným cvikem cílícím především na rozvoj spodních zad, ale i dalších svalových partií jsou hyperextenze. Tento cvik je prováděn na lavici, kdy cvičenec s oporou noh spouští tělo od pasu nahoru k zemi a zpět do vzpřímené pozice. Pro větší zatížení je pak možné přidat i závaží nebo prodloužit kontrakci pomalejším provedením.

Přítahy činky v předklonu

Cvik, který opět využívá ke svému provedení činku je přítah v předklonu. Cvičenec v tomto případě může zvolit různé šířky úchopu i úhly postavení, ale princip pohybu je vždy podobný – přitahování činky z natažených rukou až k tělu za mírného předklonu. Opět platí, že kromě zad jsou při správném provedení zapojeny i další svalové skupiny a jedná se tak o výborný objemový cvik.

Kladky a stroje

Základními cviky samozřejmě výčet pohybů na rozvoj zad nekončí. Využít můžete také nespočet doplňujících variant cvičení s kladkami a izolovanými stroji. Ty vám mohou pomoci zacílit přímo na určité partie, které díky komplexnějšímu tréninku mohou zaostávat.

Ať už bude váš výběr cviků jakýkoliv, vždy dbejte na perfektní technické provedení. Nezapomínejte, že samotný trénink je pouze jednou dílčí částí úspěchu. K tomu, abyste dosáhli vysněných výsledků, musíte k bezchybnému tréninku přidat i regeneraci, správný jídelníček a spoustu dalších aspektů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Cvičení jako koníček, ne povinnost

St Kvě 29 , 2019
Také máte cvičení jako koníček?… S příchodem nového roku přišla i spousta novoročních předsevzetí. Jedno z nejčastějších, a to každý rok, je dělat něco se […]
cvičení jako koníček