Také máte cvičení jako koníček?…
S příchodem nového roku přišla i spousta novoročních předsevzetí. Jedno z nejčastějších, a to každý rok, je dělat něco se svým tělem a cvičit. Začít žít zdravě. Nejen, co se jídelníčku nebo zlozvyků týče, ale hlavně právě cvičením a pohybem. Co si budeme ale povídat. Prvotní entuziasmus většinou odvane a jen málokomu to vydrží. Čím si tedy pomoci, aby nás nadšení neopustilo, spíše naopak?

NAJDĚTE SPRÁVNÝ TYP POHYBU

Jednou z prvních věcí je, ujasnit si, z jakého důvodu chceme začít cvičit. Někdo, protože chce zhubnout. Někdo, protože chce nabrat svaly. Někdo si chce zlepšit výdrž. Někdo zase najít nový koníček. Ale nezáleží jen na tom. Důležité je najít takový sport, který nás bude bavit. A to je velmi individuální. Někteří lidé jsou pro klidnější cvičení, jakými jsou jóga, procházky nebo posilování. Někdo je spíš na cardio cvičení. Tanec nebo třeba box. Někdo je zase na kolektivní sporty, a tak ho může bavit hrát fotbal, volejbal nebo házenou. No a někoho zase chytne běh nebo jízda na kole, plavání, popřípadě lyže, či běžky. Zamyslete se tak nad tím, co by vás nejvíce bavilo a nebojte se vyzkoušet více možností, než narazíte na tu správnou. Do aktivity byste se neměli nutit, měli byste se na ní naopak těšit.

NAKUPTE SI VÝBAVU

Tento bod je také velmi individuální, a to hlavně proto, že některé sporty mohou být finančně náročnější, a ne každý chce a může věnovat do koníčku tolik peněz. Nejdříve si tedy ujasněte rozpočet a podle toho vybírejte. A nebojte se nakoupit si nové věci, i pokud se jedná o obyčejné cvičení například doma. Uvidíte, že když se budete ve věcech cítit hezky a pohodlně, sport vás bude více bavit.

NAJDĚTE PARŤÁKA

Ve dvou se to lépe táhne. Pokud najdete někoho, kdo bude ochoten cvičit s vámi, udělá to zázraky. Nejen, že vás bude cvičení mnohem více bavit, ale pokud vás bude nadšení opouštět, druhý člověk vám může dodat odvahu pokračovat, a také váš výkon motivovat. A nezáleží na tom, jestli je daný člověk amatér nebo už nějakou tu zkušenost má. Stejně tak dokáže sportovní vyžití sbližovat, a tak můžete začít cvičit například spolu s partnerem. Uvidíte, že to ve vašem vztahu udělá patřičné změny.

SLEDUJTE POKROKY

Nic vás nebude motivovat více, než to, když uvidíte, že vaše snažení přináší slíbené ovoce. Ze začátku to možná bude těžší pozorovat, ale když vytrváte, uvidíte, že vám nový pohyb přinese do života spoustu pozitivních věcí. Ať už se jedná o to, že se budete cítit aktivněji a zdravěji, budete mít lepší náladu nebo budete vypadat lépe. Klidně si vytvořte tabulku pokroků, a když se budete cítit na to, to vzdát, vzpomeňte si, kam daleko už jste to dotáhli, co jste změnili a co se ještě změnit může.

NEZAPOMEŇTE SE BAVIT A ODPOČÍVAT

Jak už bylo řečeno v úvodu článku, cvičení vás má bavit, nemáte se do něj nutit. A tak se bavte a snažte si najít něco, na co se budete těšit. Pokud vám bude připadat, že je toho moc, zvolněte. Nezapomeňte odpočívat, nepřetěžujte se. Zároveň se ale pokoušejte natahovat hranice a zkoušejte, co vše zvládnete. Říká se, že ne každý člověk je sportovní typ. A možná to je pravda. Ale pokud si najdete to svoje, nebudete litovat. I kdyby šlo jen o obyčejné procházky. Zdravý pohyb je v dnešní době, kdy většinu času sedíme, k nezaplacení. Tak nečekejte a pusťte se do toho.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

6 tipů, jak jednoduše detoxikovat organismus

Pá Kvě 31 , 2019
Nejste spokojení s tím, jak vypadáte? Chcete si pořádně pročistit organismus a zbavit ho škodlivin? Jste na správné adrese. Zde je 6 tipů, jak dosáhnout […]