Hubnutí ovlivňuje celá řada faktorů. Z velké části má na něho vliv především náš metabolismus a rychlost spalování tuků. Zatímco někomu metabolismus pracuje na plné obrátky, jiný zaznamenává jeho pomalu funkci. Napadlo vás ale někdy, že na hubnutí a cvičení může mít vliv i váš menstruační cyklus?

Možná se vám to zdá bláznivé nebo snad dokonce nepravděpodobné, odborníci jsou ale toho názoru, že jak metabolismus, tak i ženský menstruační cyklus je silně ovlivněn hormony.

Hladina hormonů v ženském těle se liší v průběhu celého měsíce, přičemž někdy zaznamenáváme pokles hormonů progesteronu a estrogenu a jindy zase zaznamenáváme jejich nárůst. Nabízí se tedy otázka, zda má vůbec smysl přizpůsobovat cvičení menstruačního cyklu?

Před menstruačním cyklem spálíte daleko více kalorií

Odborníci na základě proběhlých studií dokázali, že 14 dní před menstruací mohou ženy spálit daleko více kalorií, protože jejich metabolismus pracuje na plné obrátky.

Možná tuto skutečnost zaznamenáváte i sami na sobě, kdy před menstruací pociťujete neustálý hlad a máte nekontrolovatelnou chuť na něco sladkého. Je to dáno tím, že váš metabolismus pracuje na plné obrátky a tak si vyšší příjem jídla žádá, protože spaluje více kalorií a tím pádem potřebuje vyšší příjem energie.

Když máte menstruaci, metabolismus funguje normálně

Jakmile se dostaví ženami tolik neoblíbená menstruace, metabolismus se začne postupně zpomalovat a vrací se tak zpátky do normálního stavu.

I tento stav můžete sami na sobě pozorovat, protože většina žen má během menstruace a těsně po ní sníženou chuť k jídlu a nepociťují skoro žádný hlad. To je dáno tím, že se metabolismus lehce zpomalil a už si nevyžaduje takový příjem energie.

Má smysl cvičit více?

Možná jste po přečtení předchozích řádků dospěli k názoru, že pokud budete v období před menstruací cvičit daleko více, podaří se vám rychleji zhubnout a zbavit se tak nežádoucích. Dovolíme si vás ale zastavit, protože ani přehnané cvičení není v období před menstruací zrovna dobrý nápad – ba spíše naopak, tělo si díky přehnané fyzické aktivitě může začít ukládat tuky.

V období před menstruací, řekněme cca oněch 14 dní, byste se měli zaměřit spíše na jemnější a jednodušší pohyb, kterými je například jóga nebo chůze. Náročnější cvičení a posilování si nechte až na dobu, kdy vaše menstruace odezní.

Dejte si pozor na přejídání

Ještě se vrátíme k oné skutečnosti, že ženské tělo dokáže dva týdny před menstruací spalovat o 10 až 20 % více nežli normálně: tato skutečnost by ve vás neměla vyvolat mylnou domněnku, že v tomto období můžete sníst prakticky všechno, na co jen přijdete.

I když je pravda, že v tomto čase vaše tělo spaluje o něco rychleji, nedává vám to jasný signál k tomu, abyste plácali páté přes deváté a mysleli si, že se to na vaší postavě nepodepíše. Mimoto rafinovaný cukr dokáže zhoršit příznaky předmenstruačního syndromu, takže by se vám díky nekontrolovatelnému přejídání mohlo ještě přitížit – a to určitě nechcete.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Začněte konečně hubnout zdravě. Víme jak na to!

Čt Dub 18 , 2019
Jak zhubnout zdravě? Víte jak na to? Snad každá žena se alespoň jedenkrát za život snažila zhubnout. I vy určitě máte za sebou minimálně jeden […]
hubnutí zdravě