Myslíte na to jaká cvičení v posilovně mohou být vhodná pro Vás?

Pokud jste nováčkem v oblasti fitness a posilování, jistě si nemusíte být při svých prvních návštěvách posiloven jistí, ke kterému stroji se vydat, jakou svalovou partii a v jaké intenzitě odcvičit a jak jednotlivé cviky provádět technicky správně. Následující článek vám ukáže zásady, kterých byste se měli v těchto případech držet.

Dobrý plán je základ úspěchu

Téměř každý začátečník, který nevěří své začátky v posilovně do rukou zkušeného trenéra bude při svých prvních návštěvách fitness center na vážkách, kterým směrem se vydat. Pokročilost strojů v posilovnách nám dává na jednu stranu velmi dobrou možnost zapojení různých svalů, na stranu druhou poněkud stěžuje orientaci méně zkušeným.

Vždy platí, že chodit do posilovny a nahodile zvedat činky bez nějakého vyššího úmyslu a promyšlení není příliš efektivní cestou k dobrým výsledkům. Tréninkový plán je základem proto, že umožňuje postupné zlepšování vašich výkonů a umožní rovnoměrné procvičení všech potřebných svalových partií.

„Split“ a nebo raději „full body“ trénink?

Mezi tréninky v posilovně je možné hledat v podstatě jen dva hlavní druhy plánů. První možností je vsadit na rozdělení jednotlivých svalových partií, které pak budete procvičovat s určitou intenzitou v jednotlivých dnech. Tento způsob tréninku se nazývá split, což v překladu z angličtiny znamená rozdělit. Používají ho spíše pokročilí cvičenci a závodníci, kteří v jednotlivých trénincích dokáží svaly stimulovat velmi výrazným způsobem a poté potřebují dlouhou dobu na jejich regeneraci. Výsledkem tohoto tréninkového plánu tak bývá rozdělení partií do několika tréninků, které odcvičíte například 2x do týdne.

Full body trénink je opačnou alternativou v podobě tréninku celého těla. Ten se naopak doporučuje méně pokročilým cvičencům a nebo v některých specifikacích případech, jako například nabírání hmotnosti. Pokud zvolíte tuto možnost, budete v každém tréninku cvičit všechny partie vašeho těla a bude vám tak stačit menší počet návštěv posilovny.

Trenér není k zahození!

Ať už se rozhodnete pro jakoukoliv variantu mějte vždy na paměti, že při cvičení v posilovně velmi záleží na správném technickém provedení cviků a popřemýšlejte nad najmutím trenéra, který vám v tomto ohledu může výrazně pomoci.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

6 doplňků stravy, které udrží vaše srdce zdravé

St Kvě 8 , 2019
Zdravé srdce je především otázka způsobu stravování a vhodně zvolených pohybových aktivit. V České republice každý rok umírá v průměru 50 tisíc lidí na onemocnění srdečně cévní […]
zdrave srdce