Jak ale dieta F-Faktor funguje v praxi? Co je vlastně zač? A může vůbec fungovat? Pokud i vám běhají hlavou tyto a další podobné otázky, určitě si přečtěte náš dnešní článek, ve kterém se této dietě budeme společně trochu blíže věnovat.

Už jste slyšeli o dietě F-Faktor? Ve světě hubnutí je to docela novinka, která slibuje redukci hmotnosti i bez nutnosti omezit se v jídle. Díky této dietě si během hubnutí můžete dopřát i alkohol a dalším lákavým faktem je, že nemusíte trápit své tělo v posilovně nebo fitness centru.

Co je dieta F-Faktor?

Možná se ptáte, proč je v této dietě zmíněno písmenko F. Vysvětlení pro jeho přítomnost je velice jednoduché: představuje totiž odvozeninu od slova fiber, což je v českém překladu vláknina.

Dieta F-Faktor je tedy založena na vláknině a od jiných diet se odlišuje tím, že vás nenutí počítat si kalorie, ale naopak vás vede k tomu, abyste se zaměřili na to, čeho byste měli jíst více.

Dieta bez zákazu?

Velice lákavým faktem je skutečnost, že dieta F-Faktor nepřináší prakticky žádné zákazy. Při této dietě si tak můžete dopřát alkohol, a jak už jsme zmínili, nemusíte chodit do posilovny. Dieta F-Faktor je tak toho názoru, že byste měli vynechat hodiny, při kterých svému tělu dáte pořádně zabrat, protože to ve vás akorát vyvolá vlčí hlad.

Kdo tuto dietu vymyslel?

Za vznikem diety F-Faktor stojí nutriční terapeutka Tanya Zuckerbrot, která zastává názor, že je vláknina při hubnutí naprosto nepostradatelná. Její výhodou je, že neobsahuje žádné kalorie a jedná se o nestravitelnou složku potravy, kterou nalezneme v sacharidech.

Podle Tanyi Zuckerbrot při dietě F-Faktor je základem konzumovat potraviny bohaté na vlákninu, díky kterým se budete cítit nasycení a nebudete mít tendence jíst v takovém množství nežli obvykle.

Vláknina nám dodá pocit sytosti

Vláknina může být při hubnutí šikovným pomocníkem, protože v praxi funguje tak, že jakmile se setká s tekutinou, okamžitě nabyde na svém objemu a vám tak dodá pocit sytosti. Nebudete mít potřebu tolik jíst.

Vláknina zároveň napomáhá při pročišťování zažívacího traktu od škodlivin, které se v něm usazují, hodně nápomocná může být především těm, kteří trpí zácpou. Nutno ale dodat, že při zvýšeném množství spotřebované vlákniny musíte zároveň zvýšit množství vypité vody, jinak bude mít vláknina opačný účinek.

V jakých potravinách najdete vlákninu?

Ženy by měly v ideálním případě přijmout cca 25g za den. Bohužel častou skutečností je příliš nízké množství vlákniny, což je problém mnoha z nás. Proto pro vás máme několik tipů na potraviny, které jsou bohaté na vlákninu: banány, jahody, brokolice, mrkev, quinoa, sladké brambory, ovesné vločky, mandle, chia semínka a tmavá čokoláda.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Co cvičit v posilovně?

Út Kvě 7 , 2019
Myslíte na to jaká cvičení v posilovně mohou být vhodná pro Vás? Pokud jste nováčkem v oblasti fitness a posilování, jistě si nemusíte být při svých […]
posilovna cvičení