Posilovny jsou zavřené, ale to neznamená, že by měla vaše cesta za lepší postavou skončit. Můžete cvičit doma nebo na zahradě. Vytvořte si domácí posilovnu, za nízkou cenu, ale s vysokým využitím.

Kde mít posilovnu?
První se podíváme na místo, kde si posilovnu vytvořit. Není dobré cvičit nahodile, jednou u televize, jednou v ložnici. Vytvořte si prostor, ať už je to kdekoli, kde je nejmenší šance, že vás někdo bude během tréninku rušit, a kde vás nebude nic rozptylovat.
Pokud máte zahradu, můžete si vyhradit prostor venku. Pokud bydlíte v bytě, může se stát vaši posilovnou váš pokoj, kde si vytvoříte koutek s nářadím a věcmi, které vám při tréninku pomohou.
Nezapomeňte na zrcadlo, protože bez zrcadla není posilovna. To je samozřejmě vtip, ale pokud vám pomůže pohled na sebe a dodá vám to motivaci v tréninku, přeneste si zrcadlo do své domácí posilovny.


Jak ji vybavit?
Teď, když už víte, kde svou posilovnu budete mít, pojďme se podívat na základní vybavení. Podíváme se společně na jednotlivé nářadí z posiloven a strojů, které můžete nahradit věcmi, které najdete doma nebo seženete za nízkou cenu.

Činky
Činky využijete téměř při každém tréninku, ať už cvičíte ramena, záda, biceps, triceps, prsa, ale také nohy. Činky by tedy měla každá posilovna mít.


Jak ale takové činky nahradit?
Činky bývají dost drahé, pokud se budeme bavit o vyšších vahách. Můžete si samozřejmě pořídit levnější činky, což bývá často zbytečné, protože takové činky s nízkou váhou vám moc nepomohou. Myslete na to, že byste se i doma měli přiblížit ke svalovému selhání při cvicích. Proto pokud jste zvyklí v posilovně zvedat 15 kg jednoručky, s 2 kg se ke svalovému selhání nepřiblížíte.
Takže pokud hodláte investovat do své posilovny, je lepší si pořídit jednu větší činku, násadu s kotouči, kam postupně můžete dokupovat kotouče s vyšší váhou.
Činky můžete ale také nahradit věcmi, které nic nestojí. Využijte láhve s vodou, pokud je to pro vás málo, zkuste najít větší láhve, galony, které naplňte pískem místo vody či těžším materiálem.
Láhve má doma každý a nic vás nestojí.

domácí posilovna


Tyč
Chybí vám velká tyč, osa, se kterou byste mohli provádět dřepy, tlaky na ramena či jiné cviky?
Žádný problém! Využijte jakoukoli tyč kterou najdete doma a zavěste na obě strany cokoli, co vám tyč zatíží. Můžete na ni zavěsit pneumatiky, které najdete v garáži nebo tašky, které naplníte knihami či velkými kameny.
Pokud si chcete ztížit především dřepy, výpady, můžete místo osy se závažím využít batoh, který jednoduše opět naplníte kamením, knihami, láhvemi s vodou.
Maličkosti, za málo peněz, ale hodně muziky.
Základní činky, jednoručky a tyč máte. Stroje jdou bohužel těžce nahradit, legpress doma asi nevyrobíte. Pojďme se ale podívat na pomůcky, které vám mohou pomoci a výplatu za ně nenecháte.

Odporové gumy
Odporové gumy nestojí moc peněz, ale díky nim můžete svou posilovnu vyšperkovat a váš trénink může být efektivnější.
Pořiďte si jak krátkou gumu, která vám pomůže hlavně při cvicích na zadek a nohy, ale také dlouhou, kterou využijete při cvicích na záda, ramena a ruce. Ohledně krátké gumy, vybírejte takovou, která vám z nohou nebude sjíždět. Dlouhou odporovou gumu poté můžete jednak zavěsit na hrazdu, pokud máte, nebo na jednu část přivažte něco těžšího, prohoďte přes dveře, které poté zamkněte. S upevněnou gumou můžete cvičit zejména vršek. Může se stát kladkou, na které odcvičíte tricepsové svaly, ale také svaly zádové a ramenní.


Ostatní
Kromě odporových gum, můžete také využít a pořídit si švihadlo, díky kterému získáte větší kondici a vytrvalost. Pokud nemáte žádnou podložku a z ručníku vás bolí kolena a klouby, pořiďte si podložku.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Jak zvládat oslavy bez nabírání?

Čt Čvc 2 , 2020
Jste společenským zvířetem a Váš víkend zaplňují pravidelně oslavy a společenské akce, kde zkrátka moc zdravého jídla nenajdete? Přesto byste rádi drželi zdravou stravu a […]
oslava