Jak začít s běháním prospěšným pro vaše tělo?
Běhání patří mezi velmi zdravé a tělu prospěšné sporty. Může ho přitom dělat úplně každý, kdo se může pohybovat. V tomhle článku se podíváme na základní pravidla každého zdravého běhání.

Základní výbava pro běh

Pro běhání potřebujete opravdu minimum. Stačí pohodlné volnější oblečení a kvalitní obuv. Boty pro běhání nikdy nepodceňujte a nebojte se do nich investovat peníze. Klasické tenisky a běžná obuv do města není pro běhání příliš vhodná. Daleko lepší jsou sportovní boty uzpůsobené pro běhání. V těchto botách se vám bude běhat velmi pohodlně a nebudete si ničit chodidlo. I po odběhnutí delší tratě by vás bota neměla tlačit a chodila by vás na rozdíl od svalů, neměla bolet. S tím je spojen také výběr správné velikosti obuvi. Vždy si boty perfektně vyzkoušejte a vybírejte velikost přesně pro vás.

Jak moc a často běhat

Odpověď nejčastěji záleží na vašem cíli. Jestliže chcete běhat pro vaše lepší zdraví, není potřeba si dávat veliké cíle. Ba naopak je potřeba běhání pojmout spíše jako relaxování. Zvolte klidný klus, u kterého se soustřeďte na pravidelné hluboké dýchání. Tímhle způsobem vaše tělo skvěle protáhnete, spálíte nějaké ty kalorie, pročistíte si mysl, a nebudete zbytečně přetěžovat vaše klouby.

Pokud je váš cíl shodit přebytečné tuky, nebo vytrénovat vaši fyzičku na závody, je potřeba zvolit trochu rychlejší a delší běh. V takovém případě vás po běhu budou bolet svaly a budete se cítit unavení. Postupem času si na dané tempo zvyknete, a budete moct uběhnutou vzdálenost zase navýšit. Mezi běháním by měl být minimálně 1 den odpočinku, kdy se vaše tělo zregeneruje a připraví na další běh.

Jak je to s běháním v zimě

I v zimě se nejdou jedinci, kteří si jdou zaběhat. Běhání v zimě je určitě možné, ale jde zde problém spojený se studeným vzduchem. Při běhání se zvyšuje tempo vašeho dechu a objem vdechnutého vzduchu. Chladný vzduch vám v případě nedostatečného otužení může způsobit zdravotní komplikace. Jsou tu ale skvělé alternativy, které jsou podobné běhu, a dají se dělat i v zimě. Tou nejlepší volbou je například plavání ve vnitřním bazénu, nebo bruslení na stadionu, kde není zase tak veliká zima.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Jak zhubnout

So Kvě 11 , 2019
Hubnutí je pro některé téměř životní téma. Snažíme se dosáhnout vysněné váhy a skvělé postavy. Jsou pro vás i přes dřinu výsledky jen toužebným snem? […]
jak zhubnout