Dosedla na vás jarní únava? Trápí vás po zimě kila navíc a ne a ne se odhodlat ke cvičení? Připadáte si malátní a jakýkoliv rychlejší pohyb pro vás představuje nepředstavitelnou námahu? Trpíte nedoléčenou chřipkou a na jarní sluníčko mžouráte z teplých peřin a nechce se vám vstávat? Pak je to jasné, potřebujete detoxikovat tělo po zimě zanesené látkami, které znemožňují váš plný start do jarního počasí. Jak zvládnout jarní detox snadno a rychle čtěte dál.

Moudrost našich předků.

Naši předkové dodržující tradice měli v tomto období 40 ti denní půstem mezi Masopustem a Velikonocemi. Tradice a rituály vždy vycházely z lidové moudrosti a ta ze zkušeností. Už samotné slovo Masopust neboli půst od masa, pochází z církevního přikázání, které vyžadovalo, aby po ukončení masopustního veselí od Popeleční středy nebylo požíváno maso. Organismus přesycený tučnými a mastnými jídly ze zimy, kdy se převážně zabíjela a konzumovala hospodářská zvířata, potřeboval oddech a detox.

Méně masa, více zeleniny.

I my bychom se měli nad moudrostí našich předků zamyslet a toto období, kdy ještě zima neřekla poslední slovo, ale jaro je již na spadnutí, vyplnit potravou, která pomůže naše tělo odlehčit. Právě častá konzumace masa je totiž hlavní příčinou únavy a zanesení organismu látkami, kterých se potřebujeme před jarem zbavit, abychom s chutí nastartovali do nového ročního období.

V zimě jíme automaticky kromě masa i více bílé mouky a produktů z ní a méně vlákniny. Zpomaluje se nám tedy metabolismus a náš trávicí trakt je zanesen toxiny, kterých bychom se v touze za nárůstem energie měli zbavit.

 Nakopněte svůj metabolismus.

Začněte s tím, že si každé ráno dáte na lačno sklenici vlažné vody s celým vymačkaným citronem. Nejenže pročistíte svůj trávicí trak, navíc významnou měrou doplníte i vitamín C a tím posílíte nejen své trávení. Pokud je na vás citron příliš kyselý, můžete si nápoj dosladit medem, který také pozitivně působí na trávení a obsahuje velké množství tělu prospěšných látek.

Ovoce a zelenina na všechny způsoby.

Hodně důležité pro jarní detox je zařadit do svého jídelníčku zvýšené množství zeleniny, nejlépe syrové. Ale i dušená, či pečená zelenina se počítá, navíc často lépe chutná. Například jako zdravou večeři si můžete připravit pekáč pečené zeleniny obsahující na kousky nakrájené cukety, mrkve, papriky, cibuli, lilek, brokolici. Vše stačí jemně osolit, či posypat čerstvými či sušenými bylinkami na dochucení a strčit na pár 20 minut do trouby. Budete se divit, jak moc dobře může zelenina chutnat.

Odšťavte si džus.

Pokud máte odšťavovač, můžete si připravit čerstvé ovocné či zeleninové šťávy. Vhodnými surovinami jsou jablka, mrkev, grep, červená řepa, pomeranče, a další kousky, které máte rádi.

Maso a bílou mouku nejezte.

Naopak z jídelníčku odstraňte veškeré maso a bílé pečivo. Omezte kávu a alkohol, dokonce i černého čaje byste se měli vystříhat. Máte-li chuť na sladké, dejte si ovoce. Pokuste se tento režim dodržet alespoň týden, aby mělo vaše tělo dostatek času na likvidaci toxických látek. Poté najeďte zpět na váš obvyklý režim s konzumací masa, ale ani poté to s tučnými a masitými jídly nepřehánějte. Dejte přednost raději kuřecímu masu a rybám. Z pečiva raději celozrnné než bílé.

Jenom stráva nestačí.

Buďte na sebe hodní a hýčkejte se. Kromě diety jarní detox doplnte občasným relaxem na čerstvém vzduchu, běžte si zaplavat, či vyrazte na kolo. Zkrátka nastavte mysl na pozitivní zprávy a užívejte si i malé radosti. Zapomeňte na zlozvyky. Jaro je ideální období například pro skončení s kouřením. Nebo omezení přísunu černé kávy. Zkrátka zamyslete se na jaře nad svým životním stylem a něco s ním udělejte, v tomto ročním období je k tomu ideální čas a energie.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Jak začít s běháním prospěšným pro vaše tělo?

So Kvě 11 , 2019
Jak začít s běháním prospěšným pro vaše tělo? Běhání patří mezi velmi zdravé a tělu prospěšné sporty. Může ho přitom dělat úplně každý, kdo se […]
jak začít s běháním