Pokud chcete zhubnout a zbavit své tělo přebytečných tuků, musíte si hlídat celou řadu aspektů, mezi které bezesporu patří i optimální tepová frekvence. Každý z nás má optimální tepovou frekvenci pro spalování tuků trošku někde jinde.

Jaká je vaše optimální tepová frekvence? Pokud to doposud nevíte, určitě uděláte dobře, když si přečtete náš dnešní článek, ve kterém vám prozradíme, co to ona tepová frekvence je a jak si ji můžete vypočítat.

Co je tepová frekvence TF?

TF je údaj vyjadřující počet srdečních tepů za minutu – číslo, které udává, kolikrát se během jedné minuty srdce stáhne a zase uvolní. Optimální tepová frekvence je pak stav, při kterém vaše tělo začíná spalovat nechtěné tuky a dochází k procesu hubnutí.

Od čeho se tepová frekvence odvíjí?

TF je variabilní údaj, který se liší u každého z nás a závisí na celé řadě faktorů. Odvíjí se především od fyzické kondice, věku a aktuální zátěže. Na tepovou frekvenci může mít určitý vliv i příjem tekutin nebo strava.

Liší se podle tělesné kondice

Nutno dodat, že se naše tepová frekvence liší podle naší fyzické kondice. Je totiž logické, že trénovaní sportovci mají tepovou frekvenci podstatně nižší nežli ti, kteří na sport nejsou zvyklí a fyzická zátěž je tak pro ně novinkou.

Není proto žádným překvapujícím jevem, že vrcholoví sportovci mohou mít například jen 35 úderů za minutu, jedinci, kteří si zacvičí několikrát do týdne, mohou mít tepovou frekvenci v rozmezí od 40 do 60 tepů za minutu. A pak jsou tu ti, kteří nejsou na fyzickou zátěž zvyklí a jejich tepová frekvence může při jakékoli zátěži vyletět raketově nahoru.

Jak zjistíte svou klidovou a maximální tepovou frekvenci?

Naše tepová frekvence se liší s ohledem na naší aktuální zátěž. Klidovou tepovou frekvenci si můžete změřit poměrně jednoduše a to tak, že si prsty přiložíte na zápěstí druhé ruky a 15 vteřin budete počítat údery srdce – číslo pak vynásobíte čtyřmi.

Maximální TF pak můžete zjistit jednoduchým výpočtem a to tak, že od čísla 226 odečtete svůj věk.

Při jaké tepové frekvenci začnete hubnout?

Odborníci jsou toho názoru, že ke spalování tuků dochází při 55% až 65% tepové frekvenci, které dosáhnete především při klidnějších a hlavně dlouhodobějších aktivitách. Optimální tepovou frekvenci mimo jiné poznáte i podle reakce svého těla –  ideální stav je ten, kdy při vykonávání určité fyzické aktivity zběsile nelapáte po dechu a jste schopni říci souvislou větu.

Pakliže naopak zběsile funíte a máte pocit, že vám srdce brzy vyskočí z hrudníku, pak už jste své tempo s největší pravděpodobností přehnali a způsobili tak rozjetí procesu spalování cukrů, při kterém ale nedochází k hubnutí.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Jednoduché změny životního stylu, které vám pomohou zhubnout

St Dub 17 , 2019
Chcete zhubnout? Toužíte se zbavit přebytečných kilogramů? Možná už máte za sebou několik neúspěšných pokusů, které ale skončily ještě dříve, nežli vůbec stihly pořádně začít. […]
změny životního stylu