Kdo se snaží zhubnout, ten určitě moc dobře ví, že se ve svém vlastním zájmu musí vyvarovat cukru (příp. potraviny se skrytým cukrem). Cukry neboli sacharidy nejsou při snaze shodit přebytečná kila kdovíjakým pomocníkem, ba spíše naopak mohou veškeré vaše úsilí nádherně sabotovat.

Ačkoli se s vidinou dokonalé postavy dobrovolně vzdáte sladkostí, možná i nadále konzumujete potraviny, ve kterých se cukr přeci jen ukrývá, i když byste to do nich vůbec neřekli. O jaké potraviny jde? To si přečtěte v následujících řádcích!

Chleba

Co se pečiva týče, rozděluje lidi na dva tábory – někteří jsou toho názoru, že je pečivo obecně při hubnutí nevhodné, jíní se naopak drží představy, že potraviny z mouky v malém množství nemůžou uškodit.

Konkrétně chleba ale v sobě obsahuje skrytý cukr, který je nedílnou součástí procesu jeho výroby – nejenže díky němu chleba ve fermentačním procesu lépe vykyne, ale není žádným tajemstvím, že někteří výrobci přidávají do těsta ještě nějaký cukr navíc pro vylepšení chuti a získání neodolatelné zlatavé kůrky.

Alkohol

O přítomnosti cukru v alkoholu je dávno známo, nicméně my chceme poukázat na určité druhy pití, které v sobě toho skrytého cukru obsahují daleko více – řeč je především o nejrůznějších koktejlech, zvláště pak o těch, jejichž nedílnou součástí jsou sirupy a džusy. Řekli byste, že takový na první pohled obyčejný alkoholický koktejl v sobě může obsahovat až 10 lžiček cukru? A to rozhodně není málo!

Sushi

Pro mnoho lidí je sushi zdravou potravinou, která má své čestné místo ve zdravém jídelníčku a není se tak čemu divit, že je spousta lidí přesvědčená o tom, že při hubnutí sushi nemůže nikterak uškodit. Pomineme-li skutečnost, že teriyaki nebo sojová omáčka, které se při výrobě sushi používají, jsou bohaté na nemalé množství cukru, musíme ještě dodat, že se cukr přidává i do rýže, ze které se sushi vyrábí – je to totiž součást tradiční receptury.

Cereálie

Zařadili jste cereálie do svého zdravého jídelníčku v domnění, že tak pro své tělo děláte to nejlepší? Pak byste měli vědět, že nejsou cereálie jako cereálie a některé druhy v sobě obsahují poměrně vysoké množství přidaného cukru.

Samozřejmě nemůžeme všechny cereálie házet do jednoho pytle, ale doporučíme vám hlídat si složení konkrétního výrobku a v ideálním případě si cereálie vyrobit sami.

Mléčné výrobky

Na seznam potravin obsahujících skrytý cukr musíme zařadit i mléčné výrobky. I v tomto případě je většina z nás přesvědčených, že při hubnutí je daleko lepší sázet na polotučné výrobky, protože v sobě obsahují mnohem méně tuku.

Pravda je ovšem taková, že když se z mléčného výrobku odebere tuk, musí se do něho přidat něco jiného, co vykompenzuje ztrátu chuti – proto se do polotučných mléčných výrobků přidává až 15 % cukru navíc.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Dieta F-Faktor: co je vlastně zač a má smysl ji vyzkoušet?

St Dub 24 , 2019
Jak ale dieta F-Faktor funguje v praxi? Co je vlastně zač? A může vůbec fungovat? Pokud i vám běhají hlavou tyto a další podobné otázky, […]
dieta f faktor