Růst svalů je cílem snad každého může, který někdy navštívil posilovnu. Společně s redukčními dietami se stává svalový přírůstek velmi populárním tématem. Chcete-li docílit nabrání svalové hmoty, budete muset obětovat cvičení více než jen tvrdé tréninky v posilovně a zaměřit se také na stravovací návyky a dostatečnou míru regenerace. Základní cviky však tvoří slušný základ, na kterém lze dále budovat přírůstek svalů.

Dřep – král cviků

Dřep je jedním z nejkomplexnějších cviků vůbec. Při jeho provedení zapojujete velmi vysoký počet svalových skupin. Zdaleka se nejedná jen o nohy, jak by se mohlo na první pohled zdát. Dřepování s vyšší vahou vyžaduje extrémně silný střed těla, ale také některé partie jeho vrchní části. Ne nadarmo se proto dřepu přezdívá král cviků. Síla, kterou je možné tímto cvikem vyvinout, vám umožní vybudovat při správném provedení a využití svalovou hmotu nejen na mohutných nohách.

Mrtvý tah

Mrtvý tah je cvik, při kterém cvičenec přemisťuje činku tahem ze země až k pasu. Existuje více technik při jejichž provedení zapojuje atlet trochu rozdílné svalové skupiny. Jedno mají však společné, vždy se jedná o nápor na několik svalových skupin na jednou. Ačkoliv primárně při mrtvém tahu zabírají svaly na zádech, bez zapojení nezůstávají ani paže, nohy nebo opět střed těla. Stejně jako dřep, vám i mrtvý tah umožní zvedat váhy, které vedou anabolické odezvě.

Při mrtvém tahu vždy dbejte na precizní technické provedení, prohnutí v zádech nebo zvedání příliš velkých vah může mít v dlouhodobém horizontu katastrofické následky na vaše zdraví!

Bench-press

Tento cvik asi netřeba zdlouhavě popisovat. Je oblíbeným srovnávačem síly vrchní části těla snad všech návštěvníků posilovny. Pomocí zvedání činky od hrudníku na rovné lavici dochází nejen k zapojení prsních svalů a paží, ale tak zad, středu těla, a dokonce i nohou. Silný benchpress bude vždy v posilovně považován za známku úctyhodného výkonu, ale především vám pomůže vybudovat svalovou hmotu na žádoucích oblastech těla.

Každý z těchto cviků má potenciál k přičinění se na vašem svalovém růstu. Nikdy však nezapomínejte, že správná technika a provedení cviku je naprosto stěžejní a její nezvládnutí může vést ke zranění nebo špatnému vývinu těla.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Acetyl L-carnitin. Nootropikum a spalovač tuku v jednom.

St Kvě 15 , 2019
Tento článek bude o látce, která se nazývá acetyl L-carnitin (ALCAR). Užívání této látky se ukazuje jako pozitivní ve všech ohledech, a je užitečné nejen […]
L-carnitin suplement