Začali jste hubnout a z toho důvodu jste ze svého jídelníčku vyřadili veškeré tučné a nezdravé potraviny, o kterých je známo, že se při procesu redukce hmotnosti příliš nehodí?

Místo toho jste se zaměřili na jídla, která jsou obecně při hubnutí doporučována, protože jsou podle mnoha lidí dietní? Pak si dejte pozor, protože v tomto případě se vyplatí zmínit jedno známé rčení: není všechno zlato, co se třpytí. A ne všechny potraviny, které se na první pohled tváří dietně, skutečně dietními jsou.

Na které dobroty byste si tak ve svém vlastním zájmu měli dát pozor?

Sušené ovoce

Mnoho žen se na sušené ovoce spoléhá především ve chvíli, kdy je honí mlsná – tehdy raději sáhnou například po sušených meruňkách, švestkách nebo ananasu, protože je to podle nich daleko lepší, nežli si pochutnat třeba na sušence nebo tabulce čokolády.

Měli byste vědět, že podstatnou částí sušeného ovoce je cukr, kterého zde není zrovna malé množství. Zahnat se sušeným ovocem chuť na sladké je tedy v pořádku, ovšem pamatujte, že nic se nemá přehánět.

Pečené brambory

Dáte se k obědu nebo k večeři s chutí pečené brambory? I když si možná myslíte, že je připravujete zdravě, protože je pečete na sucho bez jediné kapky oleje, ve skutečnosti až tak dietní nejsou.

Možná to nevíte, ale při pečení dojde k přeměně škroboviny, která je nedílnou součástí brambor a tím pádem nastává problém v podobě vysokého glykemického indexu. Jak je známo, potraviny s vysokým glykemickým indexem zvyšují hladinu cukru v krvi.

Sushi

I sushi mnoho žen s klidným svědomím zařazuje do svého dietního jídelníčku a drží se přesvědčení, jak dobře pro své zdraví neudělaly. Jenže pozor, milé dámy – i sushi se možná na první pohled tváří dietně, ale je to s ním spíše na pováženou…

Základem sushi je totiž bílá rýže, což jsou převlečené sacharidy. Pokud si navíc pochutnáte na kouscích ozdobených například semínky, které mají vysokou kalorickou hodnotu, můžete nevědomě sabotovat svou snahu zhubnout. Pokud si chete pochutnat na sushi, dejte si nějakou nejjednodušší variantu, jako například nigiri.

Sýry

Patříte k milovnicím sýrů? Tak zpozorněte, protože i tahle oblíbená dobrota může být pro vaši snahu zhubnout devastující.

Problémem sýrů je vysoký obsah tuku. Aby to bylo ještě o něco složitější, pak samozřejmě ty nejchutnější sýry, které nás doslova vybízí k tomu, abychom si na nich pochutnali, jsou zároveň těmi nejtučnějšími. Kupříkladu takové holandské nebo francouzské sýry obsahují až 60 procent tuku. A to rozhodně není málo.

Pufované potraviny

Pufované potraviny, mezi které patří nejrůznější rýžové chlebíky, mnoho žen považuje za dietní. Možná i vy jste toho názoru, že vám jejich konzumace nemůže prakticky vůbec uškodit – vždyť se přece jedná pouze o nafouklé chlebíčky!

Ve skutečnosti právě díky použité technologii zpracování v sobě pufované potraviny obsahují prázdné kalorie, díky kterým máte za chvíli hlad a mnohem více toho sníte. Do přejete-li si navíc nějakou ochucenou variantu, která může být třeba politá čokoládou, rázem se tak zvyšuje jejich kalorická hodnota.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Cvičení podle typu postavy, aneb zaměřte svou pozornost na správné partie!

Ne Dub 21 , 2019
Snažíte se zhubnout, ale výsledek se stále ne a ne dostavit? Dáváte si klidně i několikrát týdně pořádně do těla, ale problematické partie se stále […]
jak zhubnout