Zdravé srdce je především otázka způsobu stravování a vhodně zvolených pohybových aktivit. V České republice každý rok umírá v průměru 50 tisíc lidí na onemocnění srdečně cévní soustavy. Pokud chcete svoje srdce chránit před těmito onemocněními, tak jsou následující řádky určeny právě pro vás.

1. Hořčík

Nejvíce hořčíku v lidském těle se nachází právě v srdci. Tak není divu, že většina kardiovaskulárních chorob je doprovázena právě jeho nedostatkem. Lidé, kteří konzumují více hořčíku, tak předchází populačním nemocem, jako je na příklad ateroskleróza, hypertenze a další onemocnění.

Zdrojem hořčíku ve stravě jsou především celozrnné potraviny, ořechy a zelenina. Většina lidí v moderní společnosti však trpí jeho nedostatkem, jestliže chcete hořčík suplementovat užívejte denně dávky v rozmezí 400-800 mg, abyste své srdce udrželi zdravé a zajistili dostatečné množství pro jeho správný chod.

2. Zelený čaj

Silné antioxidační vlastnosti polyfenolů (obsažené v zeleném čaji), přispívají ke snížení počtu volných radikálů poškozující buňky. Polyfenoly také brání rozvoji usazenin v cévách a potencionálně snižují riziko infarktu nebo mrtvice.

Pokud pijete denně tři nebo více šálků zeleného čaje, těšíte se stejných výhod jako konzumací 300 – 400 miligramů jeho extraktu. Zelený čaj také působí blahodárně při redukci hmotnosti, čímž má i sekundární vliv na zdraví vašeho srdce.

3. Vitamín B1 – Thiamin

Někdy je taky nazýván jako „antistresový vitamín“, thiamin hraje důležitou roli v posilování imunitního systému a zlepšuje schopnost vašeho těla vyrovnávat se se stresem. Vitamín B1 také pomáhá udržovat zdravé sdrce a váš srdeční sval pružný, tímto zajišťuje jeho snazší práci s maximální efektivitou.

Studie pacientů s chronickým srdečním selháním ukázala, že užívání thiaminu zlepšilo jejich srdeční funkce v době kratší než 4 týdny (https://goo.gl/JLNJaz) . Pokud je vaše strava chudá na maso, mléčné výrobky a obiloviny, doplňujte vaší denní dávku B1, pomocí suplementů a to v dávce 100 mg za den.

4. Koenzym Q10

Koenzym Q10 najdete v každé buňce vašeho těla. Pomáhá přeměnit živiny na využitelnou energii. Působí jako silný antioxidant a chrání vaše srdce před poškozením v období, kdy jste vystaveni velké zátěži.

Tělo si produkuje malé množství koenzymu Q10 samo. S věkem však tato produkce klesá. Doplněním denní dávky 100-200 miligramů, tak můžete kompenzovat přirozený pokles a tím ochránit vaše srdce před kardiovaskulárními chorobami.

5. Červené řepa

Červená řepa je významná pro svůj obsah dusičnanů. Ty mohou mít pozitivní vliv na váš sportovní výkon, zlepšit napumpování vašich svalů anebo také zlepšit fungovaní vašeho srdce a snížit váš krevní tlak.

Šťáva z červené řepy je jedním z nejlepších zdrojů přírodních dusičnanů a prokazatelně snižuje krevní tlak u lidí s hypertenzí. Výborná je kombinace šťávy z červené řepy a listové zeleniny. Tento mix dusičnanů a kyseliny listové ve vašem jídelníčku vám pomůže snížit riziko infarktu, mrtvice a příznivě ovlivní váš krevní tlak.

6. Omega-3 nenasycené mastné kyseliny

Již jste pravděpodobně slyšeli o dvou Omega 3 mastných kyselinách – EPA a DHA, které jsou dobré pro vaše zdraví, především pak pro zdravé srdce. Omega 3 brání hromadění tuku ve vašich cévách a pomáhají udržet zdravý krevní tlak.

V našich zeměpisných šířkách je problém nedostatku Omega 3 mastných kyselin celkem běžný. Většina z nás má dostatek Omega 6, které obsahuje většina rostlinných a živočišných tuků a běžné oleje. Málo kdo z nás ovšem doplňuje Omega 3 z přírodních zdrojů jako je například rybí tuk nebo lněný olej. Proto jsou pro většinu lidí vhodné, jako základní doplněk stravy v denních dávkách okolo 500 miligramů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Jarní detox snadno a rychle

St Kvě 8 , 2019
Dosedla na vás jarní únava? Trápí vás po zimě kila navíc a ne a ne se odhodlat ke cvičení? Připadáte si malátní a jakýkoliv rychlejší […]
jarní detox snadno a rychle