Kdo by nechtěl mít zdravé vlasy? To určitě víme že se jim říká koruna krásy. Každý není obdařen mít je pevné, husté a lesklé. Když jsou jemné, křehké a lámavé, je třeba jim pomoci. Genetika, hormonální změny, nedostatek vitamínů a minerálů, vnější prostředí, slunce, mráz, chlad. To všechno ovlivňuje jejich kvalitu. A abychom ji zlepšili, musíme jim dopřát výživu zevnitř i zvenčí. Užíváním vitamínů a minerálů, zdravou stravu, ale také vhodnými šampony a kosmetickými přípravky.

Co potřebují vaše vlasy, aby byli vitální a zdravé Vitamíny a minerály

Vitamín B-komplex (Biotin). Komplex B vitamínů, který podporuje růst vlasů a obnovu vlasových folikulů.

Vitamín B3 (Niacin). Vyživuje vlasovou pokožku, tím, že zlepší krevní oběh a pokožka hlavy se prokrví. Do kořínků se tak dostane více živin. Nachází se v hovězím mase, ořechách, houbách.

Vitamin B9 (Kyselina listová). Ovlivňuje růst vlasů. Doplňte si ho konzumováním špenátu, ořechy a olejnatými semínky.

Vitamín C. Chrání naše vlasy před volnými radikály a stárnutím. Jezte proto citrusy, brokolici, papriku, jahody, kiwi.

Vitamin D. Pomáhá buňkám v těle, aby podpořily růst vlasů. Získáte ho pobytem na slunci a konzumací lososa, makrely, mléčných výrobků, hovězího masa a hub.

page1image30720208

Železo. Jeho nedostatek je úzce spjat s vypadáváním vlasů. Doplněním obnovíte růst vlasů, protože

železo pomáhá přenášet kyslík po celém těle, tedy i do vlasových kořínků. Zjistilo se, že ženy s nižšími zásobami železa trpěli vypadáváním vlasů více než ty, které ho měli dostatek. Obsahuje ho hovězí maso, fazole, čočka, tofu, sušené slivky.

Zinek. Velmi důležitý minerál pro zdraví vlasů. Jeho nedostatek zhorší strukturu vlasu a vlas je oslabený. Obsahuje ho jehněčí a hovězí maso, ústřice, dýňová semínka.

Jód. Je nezbytný pro činnost štítné žlázy. Pokud ho máme nedostatek, štítná žláza začne produkovat méně hormonů a vlasy rostou mnohem pomaleji. Získáte ho z mořských ryb, luštěnin, banánů.

Selen. Stopový minerál pomáhající správně j funkci slinivky, jater, ledvin, ale je potřebný i pro zdravý růst vlasů. Je to antioxidant bojující proti volným radikálům, které škodí kožním buňkám a způsobují předčasné stárnutí vlasových folikulů. Najdete ho v telecím a vepřovém mase, kukuřici, ořeších a rybách.

Magnézium. Ovlivňuje osteoporózu, vysoký krevní tlak, srdce, trávení a enormní vypadávání vlasů. Jelikož magnézium udržuje vlasové folikuly pevné, jeho nedostatek vede k jejich oslabení a následnému vypadávání vlasů. Obsahují ho sezamová semínka, špenát, broskve, borůvky, datle, maliny.

Omega 3 mastné kyseliny

Nenasycené mastné kyseliny nezbytné pro správnou funkci celého těla. Tělo si je samo neumí vytvořit, proto mu je musíme dodat. Zabraňují vysychání vlasů a tvorbě lupů. Dodají jim lesk. Jezte sóju, ryby, ořechy, cereálie a lněná semena.

Proteiny

Pro zdravé vlasy také jsou nutné kvalitní bílkoviny. Jsou bílkoviny, jejichž příjem v naší stravě hraje důležitou roli. Ovlivňují všechny důležité procesy v těle, jsou zdrojem energie, Když jsou ve stravě bohatě zastoupeny, vyživují i ​​vlasy, které jsou pak silné a zdravé. Jezte maso, vejce, tvaroh. Jogurty, brokolici, quinou, ořechy.

Co ještě vlasům prospívá

Cibule

Obsahuje síru, která je základním stavebním prvkem vlasů. Vlasovým folikulům dodá dostatečnou výživu, působí antibakteriálně a zabraňuje vypadávání vlasů díky obsahu kvercetinu.

Recept na cibulový šampon. Cibuli oloupeme a nakrájíme na kousky. Pomocí mixéru nebo struhadla vymačkáme šťávu, kterou vmasírujeme do pokožky hlavy. Necháme působit 15 minut a opláchneme šamponem.

Keratin

Je hlavní stavební bílkovinou vlasů, nehtů a pokožky. Tvoří až 95 procent vlasu. Je obsažen v jeho vnějších i vnitřních vrstvách. Ochraňuje ho před vnějšími vlivy a spolu s kožním mazem brání jeho vysoušení. Obsahuje důležité aminokyseliny, hlavně cystein, který díky obsahu síry dělá vlasy pevnými a pružnými. Častým kulmováním, barvením a věkem se keratin ztrácí.

Avokádo

Pro své výživné a hydratační vlastnosti vám zajistí hloubkovou revitalizaci vlasů. Zůstanou takto vlasy zdravé a zabrání se jejich vypadávání. Chrání také před vznikem kožních onemocnění.

Maska na vlasy z avokáda:

Zralé avokádo
Vaječný žloutek
Citronová šťáva (1 polévková lžíce)

Všechny přísady rozmixujte na hladkou pastu aplikujte na vlhké vlasy. Zabalte do fólie a nechte působit 20 minut. Opláchněte šamponem.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *